اخبار الرياضه

"مكنتش أعرف مين دي".. 25 صورة ترصد قصة حب أليسيا يانكون ورجل الأعمال علي عثمان

محمد اسماعيل - القاهرة - كتبت ـ نهى خورشيد:

بعدما وجدت إليسيا يانكون ابنة ميشيل يانكون مدرب حراس مرمى الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، سعادتها وسط جماهير القلعة الحمراء، نجحت أيضاً في إيجاد حبها داخل المدرجات.

وتعتبر إليسيا من أشهر صناع المحتوي على مواقع التواصل الاجتماعي، وأشتهرت أيضًا بحبها الشديد وتشجعيها للقلعة الحمراء، منذ أن جاءت إلى مصر رفقة والدها.

وخطفت علاقتها برجل الأعمال المصري على عثمان، جماهير الشارع الرياضي المصري، وهو ما أثار فضول الجميع لمعرفة قصة تعرفهم وحبهم.

وحكي على عثمان قصة تعرفه على إليسيا في تصريحات لبرنامج "صاحبة السعادة":كانت فترة مش لطيفة في حياتي، كنت مضايق ومكانش في أحسن وقت ليا، واحد صاحبي كلمني قالي تعال نروح الاستاد".

وأضاف:"أنا طبعا أهلاوي صميم بسبي أهلى جيل ورا جيل كلنا بنشجع الأهلي والدي وجدي كلنا، راحت الاستاد مع صحابي وظهرت قدامي بنت زي القمر فبسأله مين دي قالي انت ازاي بتشتغل في السوشيال ميديا ومش عارفها دي مكسرة الدنيا".

وتابع حديثه قائلا:"بقوله ايوا مين دي يعني، قالي دي إليسيا يانكون باباها مدرب حراس مرمى الأهلي، ولا أي حاجه شوفتها كملت الماتش والأهلى كسب".

وواصل رجل الاعمال: "بعدها بكام يوم، كان في event عندي الشركة بتنظمه لاقتها دخلت، يومها قلبت الايفنت وجمعت التيم كله بسألهم مين اللي عزمها، في واحد معانا اسمه آدم ده المسؤول انه يعزم كل المشاهير، قولتلوا انا مش هتخانق معاك انت عملت شغل 100%".

وأتم :"اتعرفت عليها يومها، وبدأنا نتكلم ازاي هيكون بينا تعاون بعد كدا، ومن هنا بدأت علاقتنا".

فيما قالت أليسيا:"لما بدأنا شغل كنا صحاب، وهو طيب وساعدني جداً في شغل السوشيال ميديا لاني كنت هنا في مصر لوحدي، لحد ما اتخطبنا".

اقرأ أيضًا:

"سنحرك الشكوى خلال أيام".. أحمد سالم يُفجر مفاجأة بخصوص أرون بوبيندزا

"كولر طلب مغادرته المران".. صدمة للأهلي في السوبر المصري

Advertisements

قد تقرأ أيضا